§ 8: Afstemninger:
8.1 Alle afgørelser træffes ved almindelig stemmeflertal. dog kræves
der 2/3 flertal ved ændringer i love og vedtægter.
8.2 Alle medlemmer har stemmeret. Dog bortfalder denne ret, hvis et
medlem er i kontingentrestance.
8.3 Kun fremmødte har stemmeret.
8.4 Skriftlig afstemning skal foretages såfremt blot 1 medlem kræver
det.
8.5 Intet forslag, der ikke i forvejen er bekendtgjort i henhold til
pkt. 7.2, kan komme til afstemning.
Dette gælder ikke ændringsforslag, der kan fremsættes på mødet.
8.6 Forslag til behandling og beslutning kan ikke afgøres under pkt.
eventuelt.
§ 9: Valg:
9.1 Valgbarhed til bestyrelsen opnås, når et medlem er fyldt 18 år.
9.2 Generalforsamlingen vælger en bestyrelse bestående af 5 personer
således:
- Formand
- Kasserer
- Næstformand
- Sekretær
- Idrætskoordinator
9.3 På lige år vælges formand og idrætskoordinator.
På ulige år vælges kasserer og næstformand, sekretær samt udvalgsformænd.
9.4 Ved fratræden i utide supplerer bestyrelsen sig selv frem til
førstkommende generalforsamling,
hvor vedkommende er på valg.
9.5 Udvalgsformændene vælges på generalforsamlingen efter indstilling
fra respektive udvalg.
Et udvalg beslutter selv antallet af medlemmer og finder selv medlemmer til udvalget – disse skal ikke vælges på generalforsamlingen.
9.6 Generalforsamlingen vælger 2 revisorer, der afgår skiftevis hvert
år.
9.7 Generalforsamlingen vælger 1 revisorsuppleant.
9.8 Alle valg gælder for 2 år af gangen.
§ 10: Bestyrelsen:
10.1 Bestyrelsen har den daglige ledelse af foreningen og udarbejder
selv sin forretningsorden samt aftaler retningslinier med udvalgene. Bestyrelsen
er beslutningsdygtig, når et flertal - herunder formand eller næstformand - er
til stede.
10.2 Alle afgørelser i bestyrelsen træffes ved almindelig
stemmeflertal. dog kan et medlem af bestyrelsen kræve skriftlig afstemning.
§ 11: Øvrige udvalg:
11.1 Bestyrelsen kan nedsætte og opløse udvalg til løsning af særlige
arbejdsopgaver.
11.2 Hertil kan også udpeges personer udenfor bestyrelse og
idrætsudvalg.
§ 12: Medlemspligter:
12.1 Foreningens medlemmer, klubber og hold er underkastet de af
foreningen og Dansk firmaidrætsforbund gældende vedtægter og retningslinier.
12.2 Efter foreningens anvisninger påhviler det klubber og hold, at
afgive indberetning om medlemstal.
Endvidere skal ændringer i kontaktadresser omgående meddeles foreningen.
12.3 Overholdes disse anvisninger ikke, kan bestyrelsen udelukke de
berørte klubber og hold fra deltagelse i de løbende turneringer og aktiviteter
indtil forholdene er bragt i orden.
§ 13: Tegningsret:
13.1 Foreningen tegnes af formanden. Fuldmagter kræver for at være
gyldige, underskrift af formand og kasserer.
13.2 Ved køb, salg og pantsætning af fast ejendom kræves et flertal
herfor på generalforsamlingen samt underskrift af et flertal i bestyrelsen.
13.3 Foreningen hæfter kun med sin formue og bestyrelsen samt øvrige
medlemmer hæfter ikke personlig overfor tredjemand ved lovligt trufne
beslutninger.
§ 14: Kontingent:
14.1 Kontingentet består af et grundkontingent samt
aktivitetskontingent.
-grundkontingentet fastsættes hvert år på generalforsamlingen efter
indstilling fra bestyrelsen.
-aktivitetskontingentet fastsættes hvert år af den enkelte afdeling i
overensstemmelse med bestyrelsen.
14.2 Alle kontingenter til foreningen er forfaldne ved
præsentationen.
§ 15: Regnskab og revision:
15.1 Regnskabet følger kalenderåret og skal indeholde et
driftsregnskab og en status.
15.2 Kassereren fremlægger det reviderede regnskab til godkendelse på
generalforsamlingen.
15.3 Revision af regnskabet skal være foretaget senest 8 dage før
generalforsamlingen.
15.4 De valgte revisorer tilrettelægger selv deres arbejde og
aflægger rapport til bestyrelsen.
15.5 Revisionen skal foretages ud fra god regnskabsskik og
revisorerne kan foretage uanmeldte kasseeftersyn.
§ 16: Eksklusion:
16.1 En enig bestyrelse kan til enhver tid med øjeblikkelig varsel
ekskludere medlemmer og klubber, der bevisligt ikke overholder foreningens
vedtægter og retningslinier, udviser grov usportslig optræden ved stævner og
turneringer, eller arbejder til skade for foreningen.
16.2 Ligeledes kan et kvalificeret flertal i bestyrelsen ekskludere
medlemmer af bestyrelsen, hvis disse bevisligt arbejder til skade for
foreningen.
16.3 Den eller de ekskluderede, kan forlange deres sag behandlet på
førstkommende ordinære generalforsamling, hvortil de også har adgang under
sagsbehandlingen.
16.4 Generalforsamlingen har den endelige afgørelse.
§ 17: Våbenpåtegning:
17.1 Da foreningen er berettiget til at give våbenpåtegning, er
foreningens skydeudvalg forpligtet til at give orientering til politiet,
eller om fornødent at tilbagekalde påtegning overfor et medlem, der efter
skydeudvalgets skøn af en hvilken som helst årsag, ikke længere bør være
indehaver af en meddelt tilladelse til et våben.
17.2 En våbenpåtegning bortfalder, når medlemskabet af foreningen
ophører.
§ 18: Doping:
18.1 Foreningen er gennem sit medlemskab af Dansk Firmaidrætsforbund
underlagt forbundets gældende dopingregulativ.
18.2 Foreningens medlemmer er forpligtet til, på forlangende, at
deltage i dopingtest, som udføres af de, forbundet har bemyndiget hertil.
18.3 Overtrædelse af dopingregulativet vil medføre sanktion i henhold
til Dansk Firmaidrætsforbund's dopingregulativ.
Således vedtaget på generalforsamlingen
den 23-02-2023